עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות

הלכתי ל"שנקר" ללמוד "סטיילינג אישי",
וזאת על מנת ללוות נשים ש"פגשו בסרטן השד",
ומצאו את עצמן עם הקושי הנשי כאשר הגוף לא נראה כפי שהיה.
וכל אשה שרוצה לאהוב את עצמה ולהיראות במיטבה.
חברים
יוסף רוטשטיין
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
סטיילינג  (7)
נעמי איצקוביץ  (3)
סרטן  (3)
אופנה  (2)
שנקר  (2)
אביאלה ששון  (1)
אביחי קמחי  (1)
אדום  (1)
אופנה עושים באהבה  (1)
אורה סומא.  (1)
אורנה שאול  (1)
אלה קארי  (1)
אלינור עאמר  (1)
אמ  (1)
אסנת הררי  (1)
אש היצירה הפנימית  (1)
בדי מרפא  (1)
בילבי  (1)
בלט  (1)
בצלאל  (1)
גוליס  (1)
גל חרמוני  (1)
דבורית שרגל  (1)
דורון רבינוביץ  (1)
דנה כהן  (1)
דרוזית  (1)
הביודעם  (1)
הילה גוולי  (1)
הישרדות.  (1)
הפקת אפנה  (1)
הקורל  (1)
השראה  (1)
זיכרון  (1)
חותם חיים  (1)
חזון  (1)
חני וינרוט  (1)
טלי קושניר  (1)
יהודית הרפ  (1)
יהודית הרפז  (1)
יובל דורון  (1)
יום השואה.  (1)
יומנה אלוואזני  (1)
יעל אלקיים  (1)
יעל גולדמן  (1)
כותבת במקל של כורכום  (1)
כתום  (1)
לורנס לה-שאן  (1)
לפגוש סרטן  (1)
מיכל קולט -ארבל.סרטן שד  (1)
סטיילינג.תשוקה  (1)
סטייליסטית  (1)
פוטותרפיה  (1)
פול פוארה  (1)
פקטורי 54  (1)
פרידה קאלו  (1)
צורפות  (1)
צילה זן בר צור  (1)
צרלי צפלין  (1)
קוקו שאנל  (1)
קושקה  (1)
קיימות  (1)
קירה דורון  (1)
רבקין -בריק  (1)
רוזה סיינסקי  (1)
ריפוי רוחני  (1)
רקמה תימנית  (1)
שופוני  (1)
שיר משעל  (1)
שנקר.  (1)
שרי בן ארו  (1)
תשוקה  (1)
ארכיון
אדום-אדם-אישה

דנה כהן -התשוקה ביצירת 'יש מאין '

21/04/2016 19:47
נעמי איצקוביץ
דנה כהן, קיימות, נעמי איצקוביץ, שנקר.

 

 

 


 "כהן יצרה קולקציה צבעונית עשירה ומרהיבה מחומרים זולים ופשוטים

ובכך העניקה חיים חדשים לסוודרים משומשים שנועדו לגריסה ולשימוש

צנוע כסחבות ומטליות" כך נימקו המבקרים את הזכייה של דנה כהן, בוגרת שנקר זה מקרוב

וזוכת פרס פיני לייטרסדורף, שהציגה בעבודת הגמר שלה קולקציה מרהיבה וייחודית, 

הן מהבחינה החזותית והן בבחירתה להשתמש בחומרים קיימים ובמיחזור, בראי תפישת הקיימות

ההולכת ותופסת תאוצה בעולם.

 

וכאשר תמה עונת הפסטיבלים ודנה חזרה ליצור, נפגשנו דנה ואני

לראות כיצד איפשר לה הפרס ללכת בעקבות החלום שלה אודות קיימות

אך תחילה רציתי להיפגש איתה ולהכיר את הסיפור שלה :


 


האם יש מישהו נוסף במשפחתך שעוסק ביצירה /אמנות / עיצוב ?

כיצד התקבלה היצירה שלך בקרב המשפחה ?


"אני באה מבית שעוסק בחומר.

אימא בעלת עסק לשיש.,אבא חקלאי, אחותי הגדולה מעצבת גרפית והאח גיאופיזקאי .

 יש מקום לאומנות בבית ממנו באתי.ובמשפחה המורחבת עסקו בטקסטיל, 

למשפחתו של סבי הייתה נגיעה לטקסטיל ולבדים.

מגיל מאד צעיר בחרתי ללמוד תפירה ובתיכון כבר לבשתי את הבגדים שלי.

בתפירה ובעיצוב הבגד אני מוצאת את המקום שלי לביטוי אישי."


 


הבחירה שלך ללמוד  בשנקר הייתה בחירה ספונטנית או חלום ילדות שהתגשם ?


"ביום האחרון להרשמה בשנקר החלטתי להירשם בעצת ידיד... אבל מגיל 18

הייתי חזק בעניין של עיצוב. מכרתי תיקים לפני הצבא

ונהניתי לקבל משוב שהעיצובים שלי טובים ואני טובה בתחום; ועם ההבנה הזאת

התחלתי את לימודי בשנקר."

האם תוכלי להגדיר מהי קיימות בעיניים שלך ?


"קיימות היא דרך חיים.

לדעתי ,זו ראייה של הפוטנציאל הגלום בכל חומר ומקסום שלו .

זוהי דרך ליצירת הזדמנויות חדשות המאפשרות מקוריות וחדשנות מצד אחד .

ודרך המאפשרת שמירה על הטבע מצד שני. לטעמי אין טוב מזה".


כיצד האידאולוגיה של הקיימות מתחברת לעולמך ?

(יד שנייה ,קנייה בזול ,מחזור )


"בשנקר הייתה לי טיפה נגיעה לנושא באמצעות קורס בשם "אוסף פרטי "

אותו העבירה מאיה ארזי .

המטרה הייתה להשתמש בחומרים קיימים וכך מצאתי את עצמי הולכת לשוק הפשפשים

במטרה לחפש חומרים שיתאימו למשימה ,החומרים מפעם, היכולת ליצר משהו שאינו עולה

שמחירו אינו גבוה" (דנה מעידה על עצמה שתמיד חשוב היה לה לא לקנות את הבד הכי יקר. 

הגישה המעשית מאד קרובה אל ליבה מצאה את מקומה אל ליבי ).


 


מה משך אותך לנסוע וללמוד בהולנד ?


חיפשתי דרך להעשיר את עצמי אז החלטתי , בשנה השלישית ללימודי בשנקר, לצאת למסע במקום שאני לא מכירה, 

בהלך רוח אחר, אתיקה שונה וצבעים שונים. הרגשתי שאני מתחילה מאפס.

עלו מספר אפשרויות ובסופו של דבר בחרתי בהולנד,באמסטרדם .ושוב הייתה זאת ההזדמנות האחרונה שהייתה לי."

(זוכרים איך דנה התקבלה לשנקר ).

"הגעתי למקום חדש בו אין לי משפחה וחברים עם אג'נדה מאד מאד שונה מהמוכר לי בשנקר".

 


מהי המיוחדות בחוויה של הלימודים באמסטרדם ?


 "ההולנדים מאד צנועים ,מאד רגישים למושג "קיימות " –הנושא הוא חלק מאד מרכזי

בלימודים .לימדו אותנו לקחת אחריות על היותנו  מעצבים ,אחריות על הסביבה בה אתה חי...

העיצוב הוא סוג של שליחות בתוך המבנה החברתי.

כל קורס שלמדתי בהולנד במהלך חצי שנה – נבחנה בו החשיבה האתית –המוסרית,

באיזה אופן אני יכולה לעשות את העיצובים שלי בחומרים ממוחזרים.

חזרתי מהלימודים בהולנד עם חוויה חיובית,

הרגשתי שיש לי כוח ליצור ולחפש טכניקות חדשות שיאפשרו לי ליישם את האני המאמין שלי ."


 


מה הניע אותך בפרוייקט הגמר שלך? למה כיוונת?


 "הלימודים בהולנד יצרו את המטענים האתים איתם הגעתי לפרויקט הגמר שעשיתי בשנקר.

היה לי חשוב למצוא נישה חיובית בה אוכל לפתח אתה יצירתיות שלי דרך

חומרים קיימים ודרכם אוכל להגיע ליצירה חדשנית ומקורית .

בעבודת הגמר נעזרתי בידע שלי בסריגה ,בהבנה שלי בטקסטיל ,

אדווה ברונר משנקר שמחה לעזור לי .

בחרתי בחלק העליון של הגוף ליצור סריג שכולו חדשו לאט לאט הוא עובר מחדש לישן –המטרה

הייתה להראות את התהליך של המחזור -  הסריגה ישן הופך לבגד חדש..."


 


מה מייחד את העבודה שלך ? מהם התהליכים המיוחדים שעברת בתהליך העבודה ?



הבד החדש והממוחזר הוא יציב. יצרתי מעבר בניהם המרמז על תהליך המחזור בו הסריג הופך לבד חדש.

אותו מעבר גם השפיע על הצלליות של הבגדים: סריג צמוד מתחלף לבד המתרחק מהגוף


 


מה היו ההשפעות על העבודה שלך מתחום האומנות ?


ג'קסון פולוק הוא אמן שאני מעריצה את עבודתו והוא היה ההשראה החזותית שלי ובחירת שילובי

הצבעים למערכות הלבוש הושפעו מציוריו של גקסון פולוק מטכניקת ההתזה והטפטופים שלו .

ראיתי דמיון חזותי בין הטקסטורה של הבדים שיצרתי לצורות של ג'קסון פולוק

והחלטתי שכל מערכת לבוש תסמל צבעוניות של ציוראחר .


 


בנקודה זאת חשתי שעלי לחקור אודות ג'קסון פולוק כדי להבין את תהליכי ההשראה של דנה .

ניכר היה שהתמונות כמו גם הטכניקה הייחודית שלה התזה היוו נקודת מוצא לעבודתה של דנה,

שמעידה על עצמה  שהיא אומנית רב תחומית ,אשר עולם האומנות הפלסטי מאד קרוב לליבה.


חידושיו של פולוק -

פולוק (Paul Jackson Pollock  , 1912-1956 ) עבד בטכניקה חדשה שהדהימה את עולם האמנות. 

הוא הניח על הרצפה בדים ענקיים ועליהם טפטף צבעים תעשייתיים.  

הוא השתמש במכחול באופן שונה ממה שהיה מקובל, כאמצעי להתזת צבע על הבד ולא למריחת הצבע. 

בהמשך גם ויתר על המכחול והתיז את הצבע ישירות על הבד מתוך מיכל צבע מנוקב או דליי צבע. 

כך גם באשר למיקום בד הציור- פולוק הוריד את הבד מכן הציור על הרצפה. הוא עבד על משטחים גדולים, 

כשהוא נע סביבם ועליהם תוך כדי התזת צבע.

השימוש בצבע תעשייתי, שהוא נוזלי יותר , איפשרה את התפשטותו על הבד 

תוך התערבבות של הגוונים השונים שהאמן טפטף על הבד, בטרם הספיקו להתייבש  

והיווצרותן של "שלוליות"צבעים , המשאירות סימנים לדרך שעשה גופו של האמן תוך כדי תנועה מסביב לבד ובתוכו. 

הצבע הנוזל יוצר טפטוף במקצבים שונים ובעוביים שונים וכך נוצרו מעין " קורים" בין שכבות הצבע השונות, 

על פני משטח העבודה כולו.

ואכן, ניתן להבחין בעקבות לערבובי צבעים וקומפוזיציות צבעוניות אלה בבדיה של דנה

 

האם יש פרויקט נוסף בשנקר שעזר לך בהתפתחות ונתן את אותותיו בעבודת הגמר שלך?


קיבלנו פרויקט כלה –ליצור שמלת כלה משנות החמישים

ואני לקחתי את החליפה המחויטת של סבא שלי. 

חליפה עירקית שנתפרה לפי מיטב המסורת האנגלית ששלטה בעירק.

·        לצורך יצירת השמלה חקרתי את החייטות האנגלית 'ביספוק 'Bispoke פרקטיקה מרכזית בחייטות האנגלית המסורתית-

 (פ

 (פ

הי מונח שפירושו אופן ייצור שבו פריט מותאם במיוחד לקונה, ובייחוד ייצור של מלבושים מחויטים לגברים,

כגון חליפות וחולצות,המחייב מדידה והתאמה. זהו מושג מקביל ל-Couture אצל נשים, כלומר אופנת גברים הנעשית לפי מידה ובהתאמה אישית)


 


"בשמלה שילבתי בין העולם הנשי לעולם הגברי , דבר המהווה סמל למוסד הנישואין.

לקחתי את המוטיבים של החליפה הגברית עם סגנון הקוטור משנות החמישים. חיבור בין גבר ואישה.

השילוב הוא חצי מחויט גברי וחצי נשי."



מה את עושה בימים אלו ולהיכן את שואפת ? היכן את רואה את עצמך בעוד שלוש שנים ?


"בימים אלו, אני עובדת על ייצור הבדים הממוחזרים בצורה מסחרית, 

אחרי שלב של פיתוח התהליך שעשיתי בחודשים האחרונים.
הייצור נועד לביצוע קולקציית בגדים ומוצרי טקסטיל שונים.

בעוד שלוש שנים אני רואה את המוצרים שלי נמכרים במגוון חנויות בעולם, וחנות משלי. 

ובו זמנית, עובדת על פיתוחים אקולוגים חדשים."


https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

 

 




לבקשתה של דנה , אני מצרפת ברכת תודה למשפחת לטיירסדורף, במילותיה שלה:


"אני אשמח לנצל את ההזדמנות להודות למשפחת לייטרסדורף שבחרה להעניק לי את הפרס ע״ש פיני לייטרסדורף לייצירתיות ומקוריות באופנה לשנת 2015. עצם הבחירה שלהם להעניק פרס כספי, מהווה תמיכה אדירה שמעטים זוכים לקבל בכלל ובתחילת הדרך בפרט. אני מרגישה ברת מזל על שיש ברשותי את היכולת היום למנף את הפרויקט שלי וזה הרבה בזכותם".

LR SOMEONE
נגה
22/04/2016 09:44
איזו בחורה מוכשרת!!
ראיון מרתק, ממש ממתק לפני החג :)
נעמי איצקוביץ
22/04/2016 13:49
תודה נגה יקרה על תגובתך
אהבתי את השיתוף והחיבור שלך למניעים שמפעילים את דנה כהן ביצירתה .
נראה לי שיש לכן הרבה מן המשותף:)
אסנת חן
23/04/2016 11:29
נעמי, ראיון מרתק. אהבתי את הכותרת של הפוסט היא כל-כך קולעת ומשקפת את הכתוב. תודה גם על ההיכרות עם האומן פולוק ויצירותיו המרהיבות.
נעמי איצקוביץ
23/04/2016 17:35
אסנת יקרה
שמחה לגלות אנשים שמתחברים למילים וליכולתן לדייק חוויה.
גם אני הרחבתי את ידיעותיי באומנות בעקבות הכתבה .
רונית שטנדל
23/04/2016 12:45
נעמי אהובה,
איזה כייף לפתוח הבוקר בפוסט הצבעוני והמרתק על דנה כהן.
העבודות של יפהפיות ומקוריות ואני סקרנית לעקוב אחר התפתחותה בהמשך.
תודה שהצגת אותה בפנינו באופן כל כך מרהיב.
יופי של פוסט.
המשך חג שמח ופורה.
נעמי איצקוביץ
23/04/2016 17:34
רונה אהובה עת להיפגש מחוץ למקלדת.
אכן ,דנה היא בעלת תעוזה ויצירתית מאד.מתאים לך לאהוב אותה :)
יעל
23/04/2016 20:04
נפלא! סופסוף מישהי עם ראש יצירתי באמת! בחורה מוכשרת עם תעוזה וגישה מיוחדת שכל עבודה שלה היא פשוט יצירה נהדרת. מאחלת לה המון הצלחה. תודה רבה נעמי שחשפת אותנו לכזה כשרון ויופי. חג שמח לכן.
דנה כהן
23/04/2016 20:48
תודה לכולכן! תגובות מהסוג הזה מאוד מועדדות אותי ומחזקות את ההחלטה שלי להמשיך עם הפרוייקט הזה:)
אילה רז
24/04/2016 14:41
פוסט מרתק. תודה
נעמי איצקוביץ
25/04/2016 19:30
התרגשתי מתגובתך איילה
ומהמידע שהוסיפה תמרי אודותך .
נעים לגלות ששנקר פרץ לעולם הקיימות כבר בשנות השמונים ...תחת שרביט ניהולך:)
כרינה ובר
25/04/2016 09:37
דנה מדברת בשפה שמאוד מתחברת לאני מאמין שלי- "לדעתי ,זו ראייה של הפוטנציאל הגלום בכל חומר ומקסום שלו .
זוהי דרך ליצירת הזדמנויות חדשות המאפשרות מקוריות וחדשנות מצד אחד ". אין ספק שהיצירתיות זורמת בדמה. מאוד מרגש לקרוא ראיון עם מעצבת בתחילת דרכה, מיד אחרי סיום הלימודים. יש מאחוריה שנים של לימודים והסתכלות לעתיד שלה כמעצבת. מעניין יהיה לעקוב אחרי ההתפתחות שלה. העיני זה ראיון שחשוב מאוד לסטודנטים לעיצוב כדי ללת להן השראה להמשך הדרך.
יופי של ראיון
דנה כהן
26/04/2016 00:16
מרגש גם לשמוע כאלו מילים, תודה.
לירון אוחנה
25/04/2016 13:00
מעורר השראה תודה
נעמי איצקוביץ
25/04/2016 19:28
תודה לירון יקרה .
שמחה שאהבת.
נויה קומיסר
01/05/2016 17:57
וואוו איזה פוסט יפיפיה. גאווה ישראלית להכיר את דנה .ניראה שעוד נשמע אודותיה .הצלחת בראיון ממוקד וסוחף לשלב צבעוניות, הכרות עם צייר מקור להשראה וחיזקת את נושא הקיימות באמצעות התמונות שצרפת לפוסט. אני כל כך נהנית לקרוא אותך . כבר מחכה לפוסט הבא. תודה על תוספת עדינה ואיכותית שאת שולחת לי לשגרת היום יום.
נעמי איצקוביץ
06/05/2016 11:27
תודה נויה על תגובתך המלבבת.
תודה על הצבע שאני זוכה להכניס לחייהם של אנשים.
ואכן עולמה של דנה כהן מזמן לנו הקוראים \צופים אפשרות להכיר עולם המחבר בין אומנות ,אופנה וקיימות.תודה המפרגנת.
לאה רביד
02/05/2016 13:25
איזו יצירתיות!
מדהים לראות מה אפשר לעשות מבגדים ישנים, ואיך אפשר לשלב את החדש עם הישן בצורה יפה כל כך!
מתנצלת על האיחור בתגובה, חיכיתי לאחרי החג...
פוסט מרתק!
נעמי איצקוביץ
06/05/2016 11:23
לאה אהובה תודה על תשובתך
גאה בך מאד על שאת מצליחה לשים לרגע את אורחות הבית ולקרוא דפים מתוך ספרייך וגם את הבלוג שלך .תמיד את רואה בעין טובה את המיוחדות של כל אד ואדם.מחכה בכיליון נפש לתגובותייך.
על מנת לכתוב תגובה יש להתחבר לאתר, או אם אינכם עדיין רשומים הרשמו בחינם.