עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות

הלכתי ל"שנקר" ללמוד "סטיילינג אישי",
וזאת על מנת ללוות נשים ש"פגשו בסרטן השד",
ומצאו את עצמן עם הקושי הנשי כאשר הגוף לא נראה כפי שהיה.
וכל אשה שרוצה לאהוב את עצמה ולהיראות במיטבה.
חברים
יוסף רוטשטיין
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
סטיילינג  (8)
נעמי איצקוביץ  (3)
סרטן  (3)
אופנה  (2)
אביאלה ששון  (1)
אביחי קמחי  (1)
אדום  (1)
אומן  (1)
אופנה עושים באהבה  (1)
אורה סומא.  (1)
אורנה שאול  (1)
אלה קארי  (1)
אלינור עאמר  (1)
אמ  (1)
אסנת הררי  (1)
אש היצירה הפנימית  (1)
בדי מרפא  (1)
בילבי  (1)
בלט  (1)
בצלאל  (1)
גוליס  (1)
גל חרמוני  (1)
דבורית שרגל  (1)
דורון רבינוביץ  (1)
דנה כהן  (1)
דרוזית  (1)
הביודעם  (1)
הילה גוולי  (1)
הישרדות.  (1)
הפקת אפנה  (1)
הקורל  (1)
השראה  (1)
זיכרון  (1)
חותם חיים  (1)
חזון  (1)
חני וינרוט  (1)
טלי קושניר  (1)
יהודית הרפ  (1)
יובל דורון  (1)
יום השואה.  (1)
יעל אלקיים  (1)
יעל גולדמן  (1)
כותבת במקל של כורכום  (1)
כתום  (1)
לורנס לה-שאן  (1)
לפגוש סרטן  (1)
מיכל קולט -ארבל.סרטן שד  (1)
סטיילינג.תשוקה  (1)
סטייליסטית  (1)
פוטותרפיה  (1)
פול פוארה  (1)
פקטורי 54  (1)
פרידה קאלו  (1)
צהוב  (1)
צילה זן בר צור  (1)
צרלי צפלין  (1)
קוקו שאנל  (1)
קושקה  (1)
קיימות  (1)
קירה דורון  (1)
קנדינסקי  (1)
רבקין -בריק  (1)
רוזה סיינסקי  (1)
ריפוי רוחני  (1)
רקמה תימנית  (1)
שופוני  (1)
שיר משעל  (1)
שנקר  (1)
שנקר.  (1)
שרי בן ארו  (1)
תשוקה  (1)
ארכיון
אדום-אדם-אישה

פרידה קאלו-"אש היצירה הפנימית"

27/01/2014 20:54
נעמי איצקוביץ
פרידה קאלו, אש היצירה הפנימית, סטיילינג, אמ



 

פרידה קאלו נולדה במקסיקו-סיטי ב- 1907,
לאב ממוצא יהודי גרמני שהיה צלם וצייר חובב .פרידה ואביה היו מאד קרובים
והם חלקו את אהבת הציור והאומנות.
בגיל שש היא חלתה בשיתוק ילדים ושכבה במיטתה כמעט שנה.


ב- 1925 , יום אחרי שחרור מקסיקו מעול ספרד היא נסעה באוטובוס. חשמלית
התנגשה באוטובוס ומעכה אותו.
התאונה הייתה נוראית וגופה של פרידה נשבר בשלושה מקומות.
למרבה המזל היא נשארה בחיים. והיה צורך להרכיב את גופה מחדש.

היסודות הביוגרפיים האלו השפיעו על חייה של פרידה לאורך כל חייה הבוגרים.
היא נאלצה להתמודד עם כאבים וחולי.
פרידה הפכה לאייקון של אומנית יוצרת מתוך האופן ,שבו התייחסה לאומנות וליצירה,  כמו גם מהאופן בו התייחסה לעולמה הפנימי הדואב.

עבודת האמנות- הציור שלה היה מענה ל"אש היצירה הפנימית"
(כפי שהגדיר זאת לורנס לה שאן בספרו הסרטן כנקודת מפנה).
קאלו יצרה מתוך היותה שכובה במיטתה. היא ציירה את אותם אלמנטים
שעניינו אותה.


גנית אנקורי, שכתבה עליה דוקטורט כותבת: 
" הנושא המקורי שלה לא היה תיאור ישיר של האירועים בחייה אלא ניתוח נוקב ושיטתי של ה'אני'. 
האומנות שלה שלה לא רק מלמדת על אישיותה אלא על המהות האנושית. מה זה להיות אדם, משפחה ,לידה ,גוף, נפש ,כאב, מוות . היא מדברת ישירות על הכאב...
האמן המקביל הוא ואן גוך ,שבאמצעות הדיוקן העצמי שלו נגע בעצבים חשופים של כולנו".

קאלו כאייקון אופנה
סימן ההיכר שלה היה הגבות המחוברות ושערה השחור שהיה מתוח ואסוף למעלה, העיניים הלוהטות, המתבוננות.  השמלות שלה היו פרחוניות וצבעוניות והאקססוריז היו כבדים ובולטים.
אך אלו היו המאפיינים למראית עין.
כאשר פתחו את מוזיאון ביתה בשנת 2013 מצאו מתחת לחולצתה
מחוך אורטופדי עשוי שלבי מתכת, שתמך בגבה המרוסק. מתחת לשמלתה
הייתה רגל תותבת ,שנקשרה למותניים באמצעות חגורות עור.

קאלו הפכה את הבגד לכלי , כדי לאזן וליצור סימטריה בגופה הפגוע.
גילוי אישי –עבורי כסטייליסטית לנשים שפגשו סרטן שד,
קאלו היא מקור השראה.
להשתמש בבגד ככסות וכיסוד מתקן, על מנת לאפשר שלמות פנימית ואהבה
לגוף שעבר קושי וייסורים,  לאפשר סימטריה בין חלקי הגוף ומכאן לעבוד על שיפור דימוי הגוף הפגוע לאחר הניתוח.

קאלו, הילדה, לבשה כמה זוגות גרביים על כף רגלה הפגועה ויצרה לעצמה עקב קטן לנעל.
כאישה צעירה היא בנתה לעצמה נעל פלטפורמה והשתמשה במחוך, שנבנה במיוחד עבורה.  
האופן שבו השתמשה ב'אביזרים' אלה מאפשר לי את ההשראה 
כיצד ליצור סימטריה אצל אישה שפגשה סרטן שד, עברה ניתוחים, טיפולים 
וכעת היא שואפת למראה מיטבי, שיאפשר לה לא להתבייש בגופה.

פירוש המילה לבוש-   לא בוש. אני מתלבש כך שלא אתבייש. זוהי מהותי כסטייליסטית.
הפתרונות האסתטיים שקאלו מציעה מתכתבים עם תפיסתי                   
 למצוא פתרונות ויזואליים לאישה ,שפגשה סרטן ועברה כריתה חלקית או מלאה.
כל אישה בוחרת את דרכה שלה,  בין אם זה שחזור מיידי או לא, 
ואני רוצה להיות אתה ולעזור במציאת פתרונות וטיפים מיידים.
(לפעמים זה מסתכם בחזייה רכה ונעימה ולפעמים צריך לבדוק מה עוד מתאים?  איך לובשים בגד ים ? הרי לא נוותר על הים, למשל...)

פרידה קאלו מהווה עבורי השראה כאיקון אופנה,
 כאישה שהקדימה את זמנה בכוחות הנפש
 ולא וויתרה על כוח היצירה. גם לא על נשיותה.

שירלי סלע לבבי
שגיא
27/01/2014 23:08
אהבתי:)
נעמי איצקוביץ
29/01/2014 06:35
שגיא ,שמחה שאהבת
אילנה בלוך
06/02/2014 07:56
מדהים לגלות כמה יופי פנימי מסתתר מתחת ליופי חיצוני ... וכמה יופי חיצוני מכסה ומסתיר מכאובים פנימיים...היה לי קשה שלא לשאול את עצמי את השאלה הבוטה ...האם היינו מתייחסים אליה ולמכאוביה אחרת אילולא הייתה יפה חיצונית ? או בדיוק ההיפך ...האם היינו שמים לב ליופייה החיצוני אילולא יופייה הפנימי ואישיותה המיוחדת ... שאלת הביצה והתרנגולת... ללא ספק אבל השילוב בין השניים גרם לה להחרט בהיסטוריה ... ובמבחן התוצאה היא מקור להשראה ...מרגש!!
רינת פלג
28/01/2014 07:44
מרתק , עשיר בידע ומלא ברגש
כתיבתך נוגעת ומרגשת , תבורכי
נעמי איצקוביץ
29/01/2014 06:37
רינת יקרה
שמחה שנגעתי בך ורגשתי.
תודה על ההכרות המשותפת ועל הלימוד ממך
לאה רביד
28/01/2014 10:01
כל כך מחזק להכיר נשים גדולות שהתמודדו עם מה שנראה כבלתי אפשרי ויכלו לו...
כתוב מדהים!!!
נעמי איצקוביץ
29/01/2014 06:33
לאה אחייניתי היקרה
שמחה כל כך לפגוש את תגובתך פה.
לשמוע ממך וממיכל שזה כתוב היטב מאד מעצים אותי
רונית מזיג שטנד
28/01/2014 12:26
נמשכתי בחבלי קסם בשביל הכתיבה הקולחת שלך , עצרתי בהשתאות להתבונן בתמונות ששובצו בדרך. על אף שחשבתי כי אני יודעת אי אלו דברים אודות פרידה קאלו, הצלחת להפתיע אותי. תודה.
אני אוהבת את בחירת התמונות שלך, שנעשתה ברגישות ובתבונה.
כשהנעל מתאימה...
נעמי איצקוביץ
29/01/2014 06:40
רונה תודה על הליווי הצמוד.שמחה במיוחד שאהבת את הבחירות שלי בתמונות.
הפעם,כידוע ,הייתי מלאת לבטיים.ובסוף צלחה הדרך.שמחה שאת אוהבת את התוצאה.
שירלי סלע לבבי
30/01/2014 04:34
מרתק, נעמי! למדתי הרבה!
נעמי איצקוביץ
31/01/2014 14:37
שירלי לחדש לבוגרת תלמה זאת זכות.
נעמי איצקוביץ
31/01/2014 14:36
Tsila Zan-bar Tsur נפעמת ממעשה האמנות והעדינות שבך, נעמיקי. איך שאת לוקחת אמנות והלך רוח של אמנים כמשאב לעבודתך עם מקומות פצועים. כך את גם מרחיבה את המעשה הטיפולי וגם מעצימה בדרך יפה נשים מחלימות. והוא אשר נוגע באריכיטיפ של המרפא הפצוע. תבורכי אישה יקרה ואהובה.
נעמי איצקוביץ
16/02/2014 20:31
צילי יקרה הולכת אני להעמיק את ההבנה שלי אודות האריכיטיפ של המרפא הפצוע.אני עושה זאת באופן אינטואיטיבי וכדי להגיל את המשאב הטיפולי מרגישה שעלי ללמוד זאת לעומק.תודה לך על היכולת לשים לי מראה לעולמות שאיני מכירה
יהודית פרנס
31/01/2014 14:42
תודה לך נעמי על החווייה! הדמות היא מרתקת, גם הספור האישי, גם היצירה האמנותית אבל יותר מכל ההתמודדות עם כל תעצומות הנפש מול מה שהגורל זימן לה; יתרה מזאת, היא הפכה את "חומרי הגורל" לאבני דרך בהתפתחותה כאישה וכאומן. שוב תודה על היכולת שלך ליצור ולהעלות את המפגש הססגוני, הרגיש והמרתק!!!
נעמי איצקוביץ
01/02/2014 21:07
יהודית יקרה אוהבת אני את קריאתך הקשובה והרגישה.דרכך אני לומדת על הרצון המשותף שלנו כאנשים ככלל ונשים בפרט לפגוש אישה שפרצה מתוך חייה והפכה את "חומרי הגורל" של חייה לאומנות ,שמאפשרת לבנות ארכיטיפ ללכת לאורו.
tamari
17/08/2015 17:13
נעמי יקרה, אין פשוט אין על פרידה. אני גם ממעריצותיה הגדולות. כל מה שכתבת בסלע, כמה יפה פירשת את הווייתה וחייה להקשרים של חייך שלך. לפרידה יש סיפור אישי קןרע לב אך יחד עם זאת היא אישה להעריץ. אייקון ולא בכדי. היא הרוויחה את זה ביושר. התמונות של פרידה יפות ומציגות אותה בדיוק כמו שרצית....נהדר.
על מנת לכתוב תגובה יש להתחבר לאתר, או אם אינכם עדיין רשומים הרשמו בחינם.